понедељак, 6. јануар 2020.

Весић: Резултати уређења Београда су видљиви и они су доказ добре политике Града Београда

Ма шта људи причали, колико год ме критиковали или говорили „Весићу, крив си за ово или оно”, иза мене ће остати конкретни резултати: сређени булевари, мостови, фасаде, нови споменици, реконструисане улице, тргови, пијаце, бициклистичке стазе, пешачке зоне и дечја игралишта. Много сам срећан због тога. И ако ћемо искрено, не треба да будете пристрасни да бисте видели да Београду и Србији иде добро, треба само погледати резултате, они су доказ, рекао је заменик градоначелника Горан Весић у божићном интервјуу за дневни лист „Курир”, у ком је говорио и о инвестицијама и плановима у Београду.

Он је истакао да неке нервира што је крај 2019. године у Београду дочекан са 324 грађевинска крана и са скоро 3.000 градилишта.

– Они које то нервира вероватно би желели да се ништа не гради и не сређује. Могу да разумем да људи подржавају неку политику, али не могу да разумем да су против тога да се град уређује. Подсећам вас да је 2010. у Београду издато тек 22 грађевинске дозволе, за око 140 хиљада квадрата. А сада је издато више од 250 грађевинских дозвола, више од 800 локацијских услова за више од милион квадрата, и то само у 2019. години. То значи да последњих шест година имамо скоро пет и по милиона квадрата у грађевинским дозволама, што је вредност од преко 3,5 милијарде евра. Све је повезано, прецизније, када неко гради плаћа доприносе за грађевинско земљиште. Од доприноса уређујемо фасаде, радимо паркове, канализације, сређујемо улице, градимо мостове и тако даље. А да би се све то десило важно је да имамо позитивну инвестициону климу, јер нико неће инвестирати ако је она лоша или ако је присутна политичка нестабилност. Баш због тога је важно све што председник Александар Вучић ради – рекао је Весић.

Заменик градоначелника је прокоментарисао рекордни буџет Града Београда који за 2020. годину износи 1,205 милијарди евра и рекао да ће то показати конкретне резултате.

– То за Београђане значи много конретних пројеката који раније нису могли да се раде. Неки од њих су фабрика за прераду отпадних вода у Великом селу, јер је трећина Београда без канализације, а две трећине канализације иде директно у Саву и Дунав без икакве прераде. Такође, на левој обали Дунава ће се радити канализација и постројење за прераду отпадних вода. То ћемо радити и у Батајници, Остружници и Обреновцу. Затим топлодалековод који треба да обезбеди да сва топла вода коју имамо у термоелектрани „Никола Тесла” директно иде у београдске топлане. На тај начин ћемо уштедети на гасу. Градимо осам километара пута која ће повезати Беоргад и Сурчин, затим фасаде, пешачке и бициклистичке стазе, пијаце и улице – појаснио је он.

Према његовим речима, велике метрополе карактеришу велике саобраћајне гужве које су свакодневница и у Риму, Москви, Њујорку и Лондону.

– У Београду имамо 739.000 регистрованих моторних возила, од чега 568.000 аутомобила, а то је 1,8 по породици. Београд је једини град у Европи те величине без метроа. То је неиздрживо. Због тога смо последње четири године много радили како бисмо до краја ове године могли почети са градњом метроа. Нисам ја крив што је метро обећаван 1971., па осамдесетих година, што га је претходна власт званично обећавала и 2009, 2010, 2011. и 2012. године, а ништа није урађено. Да би се градио метро требало је да се заврши студија изводљивости, план детаљне регулације којим је предвиђен депо на Макишком пољу, план генералне регулације шинских система, метро станице и други. Да би се изградиле прве две линије требаће нам шест до седам година – најавио је Весић.

Говорећи о озбиљности посла вођења Београда, Весић је рекао да у главном граду свакодневно има проблема и да нимало није лако учествовати у његовом вођењу.

– Из Београда не можете да одете ни на један минут, увек постоји могућност за неком кризном сатуацијом. Када кренем на посао не знам колико ће бити кризних ситуација, да ли ће трамвај да испадне из шина, да ли ће се десити удес, да ли ће да пукне цев, да ли ће људи остати без воде или грејања. Зато га води читав тим и радимо заједно – закључио је заменик градоначелника.