petak, 31. januar 2020.
Gradonačelnik Radojičić: Grad spremio niz mera za brže i lakše kretanje građana i kvalitetniju zaštitu životne sredine
Plan održive urbane mobilnosti u periodu od 2020. do 2030. godine doneće niz konkretnih mera čijom će realizacijom Beograd obezbediti bolje funkcionisanje saobraćaja, smanjenje emisije štetnih gasova, adekvatnu zaštitu životne sredine, kao i podsticanje ljudi da koriste javni prevoz, voze bicikle ili pešače, rekao je gradonačelnik Beograda prof. dr Zoran Radojičić nakon radionice koju je organizovala Radna grupa za izradu plana održive urbane mobilnosti.
Sastanku su prisustvovali glavni gradski urbanista Marko Stojčić i sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović.
Radojičić je podsetio na to da Beograd spada u grupu velikih gradova sa trendom povećanja broja stanovnika, ali i vozila, što ovu temu čini izuzetno važnom za srpsku prestonicu.
– Danas smo razgovarali o merama za brzo delovanje, sa čijom realizacijom možemo da počnemo nakon usvajanja plana koje se očekuje tokom tekuće godine. Reč je o kratkoročnim merama koje će građanima omogućiti brže i lakše kretanje kroz grad i koje će ih ohrabriti da menjaju navike u saobraćaju – rekao je Radojičić.
Prema njegovim rečima, neke od konkretnih mera biće razvoj biciklističke mreže – staza, traka i parkirališta u ulicama Ustaničkoj, Surčinskoj, Mirijevskom bulevaru i Višnjičkoj ulici.
– Kratkoročne mere podrazumevaju uređenje pešačkih i biciklističkih staza u okviru postojećih zelenih površina, parkova, šuma i zaštićenih područja – Topčider, Volgina ulica, od Milana Rakića do Marijane Gregoran, izgradnja trotoara u Surčinskoj ulici, ali i uređenje i upravljanje saobraćajnim površinama u bolničkim kompleksima. Primera radi, u „krugu” Kliničkog centra Srbije razmatra se uvođenje „Vrabac servisa” i proširenje zone sa naplatom parkiranja u režimu „plave zone”. Implementacija ovih mera će takođe morati da bude praćena i postoji oko 40 indikatora koji bi trebali da daju odgovor na kvalitet urađenog posla – zaključio je gradonačelnik.
Osim kratkoročnih mera koje će biti preduzete, planom se predlažu i mere za čije je sprovođenje potrebno više vremena.
– Jedan od problema sa kojim se pešaci u Beogradu susreću jeste nedostatak uređenih površina za njihovo kretanje, odnosno trotoara. Planom održive urbane mobilnosti predviđaju se mere čijom će primenom to biti promenjeno. Veliki je to posao, a mere iz ovog plana nam pružaju odličnu osnovu – dodao je gradonačelnik Radojičić.
On je istakao da Grad Beograd nastoji da što više radi na zaštiti životne sredine, jer u vreme klimatskih promena, kako je rekao, moramo pronaći adekvatan odgovor na konstantno povećanje potrošnje energenata, kao i sve druge faktore koji utiču na povećano zagađenje.