Trg Nikole Pašića 6, centrala: 3229-678
E-mail: finansije@beograd.gov.rs
Katarina Čubrić, sekretar, 3229-767
Nataša Pavićević, v.d.podsekretara, 3232-541
Sekretarijat za finansije obavlja poslove koji se odnose na:
• pripremu predloga konsolidovanog bilansa Grada i praćenje ostvarenja javnih prihoda i javnih rashoda;
• pripremu nacrta odluka za ostvarivanje izvornih javnih prihoda, praćenje njihovog sprovođenja i davanje mišljenja o primeni istih;
• pripremu nacrta odluke o utvrđivanju kriterijuma i merila za obim budžeta gradskih opština;
• pripremu nacrta odluke o utvrđivanju obima sredstava za vršenje poslova Grada i gradskih opština i određivanju prihoda koji pripadaju Gradu, odnosno gradskim opštinama;
• pripremu nacrta odluke o budžetu Grada;
• pripremu finansijskog plana Sekretarijata;
• praćenje i koordinaciju programskih informacija, analizu polugodišnjeg i godišnjeg izveštaja o učinku programa, programskih aktivnosti i projekata direktnih korisnika budžeta Grada;
• izradu i ažuriranje baze kapitalnih projekata; kontrolu zahteva za finansiranje kapitalnih projekata i izradu nacrta plana javnih investicija grada Beograda;
• usklađivanje i kontrolu poslovnih procedura, davanje preporuka i druge aktivnosti radi uspostavljanja finansijskog upravljanja i kontrole;
• sprovođenje javne nabavke iz nadležnosti Sekretarijata;
• poslovi koje se odnose na obezbeđivanje SAP ERP licencnih prava, konsultantsko servisnih usluga i podrške za korišćenje SAP ERP informacionog sistema budžetskim korisnicima i gradskim opštinama i poslovi upravljanja ostalim finansijskim informacionim sistemima;
• poslovi trezora Grada koji se odnose na finansijsko planiranje, upravljanje gotovinskim sredstvima, kontrolu rashoda budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje na nivou glavne knjige trezora, upravljanje dugom i finansijskom imovinom, u skladu sa zakonom;
• pripremu periodičnih izveštaja o izvršenju budžeta Grada, nacrta odluke o završnom računu budžeta grada i konsolidovanog izveštaja grada Beograda;
• realizaciju ugovora o kreditima grada Beograda;
• sprovođenje kontrole nad poštovanjem rokova izmirenja novčanih obaveza i kontrole izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama između direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta grada i privrednih subjekata, odnosno između subjekata javnog sektora;
• vođenje knjigovodstvenih evidencija direktnih korisnika sredstava budžeta grada Beograda na osnovu validnih knjigovodstvenih isprava;
• izrada završnog računa direktnih korisnika sredstava budžeta grada Beograda;
• kontrola ispravnosti dokumentacije dostavljene na knjigovodstveno evidentiranje, određivanje poreskog tretmana, obračun PDV-a i izrada svih poreskih prijava za grad Beograd;
• pripremanje predloga rešenja o davanju saglasnosti nadležnog organa Grada na godišnje i višegodišnje programe poslovanja, ostale programe, na nivo cena komunalno-stambenih, saobraćajnih, urbanističkih i drugih usluga javnih preduzeća čiji je osnivač grad; na raspodelu dobiti odnosno na pokriće gubitka po završnom računu u javnim preduzećima, javno komunalnim preduzećima i društvima kapitala koja obavljaju delatnost od opšteg interesa, osnovanim od strane Grada ili drugog javnog preduzeća čiji je osnivač Grad;
• analizu uslova poslovanja i izveštavanja za javna preduzeća, javno komunalna preduzeća i ostale oblike organizovanja kojima je osnivač grad Beograd;
ORGANIZACIONA STRUKTURA SEKRETARIJATA ZA FINANSIJE
- Sektor za fiskalne poslove
- Sektor za budžet
- Sektor trezora
- Sektor za računovodstvene usluge direktnih budžetskih korisnika
- Sektor za cene
- Sektor za pravne i ekonomske poslove
- Sektor za kapitalne investicije
- Sektor za budžete gradskih opština
- Sektor za programski budžet, SAP i informacionu podršku
- Sektor za budžetsko računovodstvo i finansijsko izveštavanje na nivou grada i obračun ličnih primanja
- Odeljenje za sprovođenje sistema finansijkog upravljanja i kontrole
Nacrt odluke o izmeni Odluke o lokalnim komunalnim taksama za teritoriju grada Beograda za 2025. godinu u PDF formatu, možete pogledati/preuzeti ovde: